Till mormor

När jag hämtat Signe och Ellen vid bussen gick vi upp och började baka. Sockerkaka enligt mormors recept! Tyvärr blev den inte så bra -men väldigt god! Framför allt blev tjejerna glada som fick baka och sen hade vi mysigt fika när Siri kom hem!


Ellen och Signe förbereder...



Smeten är färdig!



Och så jag på bild också!

Vi hade gärna visat dig kakan också mormor men den blev som sagt inte så bra. Men jag vet felet (kkp=1,5 dl). Vi ska baka den snart igen och då ska du få se. Men smaken var det i alla fall inga fel på kan jag lova! Tack för receptet!

Stor kram till min bästa mormor och morfar som vi också skypade med idag inklusive webbkamera. Ni är så duktiga som kan det där!

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: mormor

Hade lästdin första blogg tidigare,men så ringde Nettan ovh talade om att det fanns en till,

Tack käraste Jossan för de fina bilderna. Kram från mormor och morfar.

2009-03-10 @ 16:07:23
Postat av: mormor

Kakreceptet fick jag 1958 av Guns mamma moster Hedvig, så vänta tills do gjort den i 50 år då misslyckas man sällan

2009-03-10 @ 16:09:05
Postat av: nettsi

Du gläder många med dina härliga berättelser

kram

2009-03-11 @ 07:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0