Tillbaka...

Nu är moster hemma igen. Hade tänkt vara vaken igår kväll när hon kom hem, men tröttheten var total så jag somnade strax innan 23 och han aldrig säga hej. Men imorse var hon på plats och tog hand om barnen så jag fick lite sovmorgon. Moster tillbaka, min rutin tillbaka (dvs sovmorgon).

Eftersom att G inte var hemma när jag vaknade somnade jag om en stund till men runt halv tio var jag uppe och moster kom strax efter. Jag åt frukost och G berättade om sin resa till Taiwan. Taiwan sägs tillhöra Kina enligt kineserna medan taiwaneserna ser det som ett eget land. Det tycks ha varit en annorlunda upplevelse att vara i Kina, men ändå inte Kina. Jag berättade också hur dagarna varit för oss här hemma och jag berömde tjejerna som varit snälla mot mig. Vi har samarbetat morgon och kväll och hunnit det vi ska så det känns bra.

Fick en otroligt fin present av G när hon kom hem. Köpt på Palatsmuséet i Taiwan. En äggklocka i special edition från Alessi. När kommunistmotståndarna flydde till Taiwan tog de med sig alla lösa saker man kan få tag på i palatsen och förbjudna staden. Dessa har nu hamnat på ett muséum i Taiwan där man exempelvis kan se 2000 år gammalt porslin. Tur är nog att det togs dit, annars kanske det inte funnits kvar med tanke på kulturrevolutionen när Mao beslöt att bränna upp gamla böcker och förstöra gammal kultur.


Min fina present!

Nu ska jag kila bort till skräddaren och se hur det går för mina skjortor. Sen måste jag hinna tillbaka innan Sofia kommer för lektion. Efter det måste jag försöka klämma sista litteraturtestet så att jag kan börja med litteraturrapporten imorgon.
Idag har jag fina rutiga strumpbyxor på mig. Trotsar vädret idag som är lite grått. Har nog regnat i natt men det var bra med tanke på att allt var så torrt. Kanske förbättrar oddsen för vårknopparna också!



Ha en bra dag!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Bra att G. åker bort så att du får lite normala rutiner - eller......

2009-03-12 @ 07:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0