Tomhet

Igår kväll var vi ju på April-sechuanen och åt middag. Tog några bilder innan där man ser Siris snygga snedlugg. Hon är supersnygg och hon var nöjd själv och det är alltid skönt och roligt att se. Förövrigt klippte jag inte av min lugg. Bara putsade lite så att den kan få växa ut. Vore skönt till sommaren.




Men idag så är det ju dagen när familjen EK åkte hem till Sverige. Det var nog först igår som jag insåg hur det skulle komma att kännas. Gitzo och jag satt och pratade på mitt rum igår kväll om en massa saker och det slog mig hur mysigt det var. Som en kompis men extramamma på samma gång. Vi pratade också praktiska saker, om det skulle hända något, hur jag skulle göra, om jag hade nycklar, hur det skulle bli med skolan och sådana saker. Då tänkte jag; hjälp, nu åker dom ju... Visserligen bara för tio dagar, men ändå. De är ju min familj här och man kan inte låta bli att känna sig ensam i den stora världen nu. Så sorgligt igen att säga hej då till dem imorse. Låånga kramar och Signe som viskar i mitt öra: ha det så bra nu Jossan, och kramade lite hårdare. Då fick jag bita mig i läppen och skynda ut genom dörren innan tårarna hann komma. Usch för hej då.

När jag kom hem nu på eftermiddagen låg dessa saker på min säng. Och visst grät jag en skvätt då. Shit alltså.



Jag skulle få låna/ta hand om barnens gosedjur medan de är borta. Dessa tjejer är de mest underbara barn man kan tänka sig. Så otroligt fina och omtänksamma. Tack tjejer! Det kommer kännas lite bättre att få låna någon att krama om på natten.

Förövrigt är jag mästare på att förstärka den sorgliga känslan. Går liksom genom de tomma rummen och bara saknar. Att vara 5 tjejer och sedan bli 1, det märks. Visst känns det bättre snart, men familj är alltid familj.

Puss

Kommentarer
Postat av: nettsi

Nu är det dags att bättra på mascaran!!!

kram mitt stora hjärta

2009-03-21 @ 11:48:45
Postat av: Gitzo

Vi kommer snabbare än du tror - och glöm inte vilka veckor som väntar oss då. Besöksrace. Njut!!!

kram

2009-03-22 @ 05:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0