What a night...

I natt sov jag oerhört dåligt. Vaknade kl 00 och var säker på att klockan var sex och gick upp. Såg på den andra klockan att hon var 00. Somnade om och vaknade kl. 01. Och 03. Och 04. Och 05. Och 05.15. Och 05.30. Och 06.00. Då fick jag gå upp. Kände mig överkörd i huvudet. Men upp med barnen, klä på dem. Klä på mig, frukost till alla, lite smink och i skolbussen 7.30. Bra jobbat. Men jag har aldrig varit så trött någonsin. Kändes som om jag skulle somna hela dagen.

Var med Signe och Ellen i deras klass idag. Morgonen började med ett framförande på Open Mic. Sen lek utomhus innan det var lunch. En liten sagostund och sen gymnastik där de lekte Äppelleken (även kallad Busungarna) Minns ni? Ombyte, mellanmål och liten sagostund innan dagen var slut. En soft dag om jag inte varit så förbannat trött. Blev helt lam. Men jag var poppis bland alla barnen i klassen som trängdes om mitt knä...


En tumme tittar upp, en tumme tittar ner...
Signe och Ellen med 5-årsgruppen Drakarna

Det finns en pojke på Signe och Ellens dagis som alla flickor är kära i. Som alla trängs för att sitta bredvid. Han får pussar. Alla frågar honom om saker och säger hans namn otalet gånger. Idag såg jag allt med egna ögon. Jag kan förstå det. Det är nog bland de sötaste gossarna jag sett med sina lockar och mörka ögon. Jag behöver knappast nämna att S och E är med i kampen om gossen?

Åkte skolbussen hem och somnade ifrån huvudvärken som kommit. Dock kom den tillbaka och det är nog den värsta värk jag varit med om. Kändes som om huvudet skulle sprängas av trycket. En ipren och iväg med barnen till Cold Stone för en stoor glass. Det hjälpte för på hemvägen var jag kry igen.

Hann med träning innan jag lagade en god stroganoff. Så underbart att laga mat till stora S. Hon äter allt och massor. Det gillar man som kock! Tur att jag är godkänd på matfronten. Nu ligger barnen och sover snart. Jag ska fixa lite här men ger mig själv en tidig kväll ikväll och hoppas på en bättre natt..

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Kanske var det bara GLASS-BRIST. En icke helt ovanlig sjukdom.

Kram

2009-03-11 @ 13:56:53
Postat av: Nettsi

Huvudvärk, sömnsvårigheter - tydliga tecken på att man har stort ansvar och lite oro....

2009-03-11 @ 14:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0