Appropå...

.. min svenska lärare. Jag undrar om jag skulle lyckas göra honom nöjd idag. Minns så väl alla gånger han argt skakade på huvudet åt klassens felaktiga uttal och tecken som han sa "såg ut vara skrivna av småbarn!". Skulle han tycka att jag skriver fint nu, är mina uttal bättre?

Svårt att veta. Vet bara att min fröken idag, som verkligen är en hederlig fröken, är nöjd. Det är lite som att gå i lågstadiet igen med små kommentarer och glada gubbar i glosböckerna. Fröken som säger; mycket bra, när man läst en text högt. Det kan få en att känna sig både bra och dum i huvudet.

2,5 år sedan jag läste kinesiska i Sverige. Ett bra tag sen nu. Inte så konstigt att man hann glömma bort det mesta.

Puss

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: nämen tack så mycket! vad gullig du är! :-D



herregud, kan du kinesiska?! DET är något jag blir impad av!! så himla tufft!!

bor du i kina också alltså? varför? plugg, jobb, bara-för-att-du-vill?

2009-05-07 @ 13:47:56
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

låter roligt!



jag fick mitt första jobb av en lärare på skolan som gjorde läromedelsböcker i liten upplaga, sen via det fick jag jobb på lokaltidningen som illustratör. sen gick jag två år på bildberättarprogrammet vid högskolan i gävle och skickade under tiden in massa arbetsprover till olika bokförlag. bonnier nappade och jag gjorde mitt första "riktiga" bokjobb där. sen har det rullat vidare :-)

2009-05-07 @ 14:00:03
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: isabelle

fin blogg!=)



besök gärna min och min kompis blogg!=)

2009-05-07 @ 16:44:17
URL: http://bejjoochmejjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0