En dag på muren...

Man är bortskämd kan man tänka. Tredje gången på muren de senaste 4 månaderna. Första gången i snö och kallt, andra gången en vacker vårdag och idag, tryckande varmt och regn. Tur ändå att det regnade, hade nog inte stått ut annars.

En smått dramatisk biltur på vägen dit då den medföljande goskusinen börjar må illa. Vi satte oss vid vägkanten, andades och kramades. Sen gick det över och vi kunde fortsätta. Underbara lilla människa som hon är. Inte på toaletten efteråt då hon kramade min arm och sa "det är tur att jag har dig". Jag började nästan gråta. När hon sen somnade i mitt knä i bilen efter att jag killat henne i håret och på ryggen tänkte jag som så: Om man känner så här mycket för barn som inte är ens egna, hur stor kommer inte känslan att vara då, för mina egna barn? Mäktigt.

Var en bra dag. Lite promenerande. Lite fika. Lite fantastisk utsikt. Det är lika imponerande varje gång.

Nu är jag hemma igen. Slutkörd. Trött och varm. Ska nog sova en sväng. Njuta av att jag faktiskt är ledig idag och imorgon. Det är drakbåtsfestival här i Kina och man är ledig. Underbart!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Matilda

nämen vilken söt liten kusin! skulle också smält av de orden!



muren, dit skulle jag vilja åka någon dag! verkar mäktigt! hur lång är hela? hur långt har du gått på den?



kram!

2009-05-28 @ 10:59:56
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Nettsi

Muren - dit kan man inte åka för många gånger!! Njut av några dagars extra ledighet.

Kram

2009-05-28 @ 11:54:39
Postat av: Daniel

e du i kina??



VAD SKOJ!!!!!! Alltid velat resa dit - dej ska jag följa!

2009-05-28 @ 12:35:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0