Fredag om och om igen

Vart kommer alla dessa fredagar ifrån? Visserligen var jag ledig igår och idag (vilket gör det underbart att det bara är fredag). Ny fredag. Vaknade och gick upp runt 9. Inte allt för tung i huvudet efter igår. Det var en trevlig kväll.

Vi började på Pink bar med lite billiga 10 RMB drinkar, laser och gammal techno/pop. Udda. Äckliga drinkar. Men för sjutton. Billigt var det. Tog sedan taxi till Houhai parken, det är en vacker bargata. Det måste medges. Promenerade längs sjön och letade upp No Name bar. Låter lika enkelt att hitta som det är. En bar utan namn, bland hutongerna. Utan skyltar. Jag frågade efter vägen. En pratglad kines. Jag låtsades att jag fattade. Pratade på. Hittade dit. Vi var ensamma men en fin och mysig bar. En drink. Sen in i taxi igen mot hemkvarteren. Där gick vi på Alfa. Tog en öl, åt lite och fashinerades av inredningen. Hem och somnade som en stock.



Nu blir det till frisören. Fräscha till håret lite. Fräscht är för övrigt ett ofräscht ord.

Kommentarer
Postat av: gitzo

Jaaa, fräsch är ett väldigt ofräsht ord. Det slutar vi att använda, tycker jag.

2009-05-29 @ 10:10:33
Postat av: Nettsi

Bra när ungdommarna själva kommer på vilka ord man inte borde använda! Välkomna till gymnasieskolan 2009. En Fredrik-Lindstöm-språkpolis/skola vore bra.

2009-05-29 @ 10:16:56
Postat av: Nettsi

Är det Johans nya stil???

2009-05-29 @ 10:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0