Hej

Stora S blev sjuk igår, jätte hög feber som dalade lite upp och ner. Hon fick vara hemma idag med sin mamma. Jag gick iväg till universitetet i vanlig ordning. Veckan är seg. Bara torsdag. Tung och seg i huvudet hela veckan. Bara torsdag. Men då G skulle iväg på viktigt möte kunde jag smita en timma tidigare från universitetet (missar 1 h värdelös lektion ändå) och i stället vara hemma med S. Det är mysigt. Trots att hon är sjuk så är hon pratglad, mysig och äter som en häst av min mat. Hon är duktig. Men det är också jobbigt att se hur hon mår när hon är sjuk. Vi som känner henne vet hur stark och cool hon är i vanliga fall, hur duktig hon är. Det har mattats av, dämpats. Men hon är fortfarande världens bästa tjej.

Som sagt. Skola idag igen. Lyckades roa hela klassen genom att säga fel namn på en av mina klasskompisar. Kul att man kan sprida lite gläjde. Känns som ett misstag som kommer hänga kvar länge i klassrummet. Så lättroade vi är. Har gjort dagens läxa nu, nästan hela i alla fall. Skrivit alla orden. Ska bara försöka lära mig dom också. Det går lite segt nu. Att lära in alla tecken alltså.

Minns att min lärare i Sverige Joakim förklarade; man lär sig lätt ett antal tecken upp till 100-200 stycken. Därefter når man en tröskel där det blir svårare att lära in, där efter blir det lättare igen. Jag är på tröskeln. I tröskeln. På väg upp på den. Ibland står huvudet bara stilla...

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Vi är så många som är så imponerade av allt du lärt dig .....

2009-05-07 @ 07:29:10
Postat av: mormor

Morfar och jag har just läst,nu går morfar på träning och jag till tvättstugan.

DU ÄR DUKTIG= SANT

2009-05-07 @ 09:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0