köttbullar

till middag. I Kina?! Man får nästan skämmas. Men så gott det är när man inte ätit det på länge. Fast inte smakar de som hemma. Inköpta på IKEA.

Jag sitter mest och glor. Fantiserar och drömmer mig till varma sommarkvällar i Sverige. Min granne påpekade att man får sommarkvällarna här nu. Men det är inte riktigt samma sak som att sitta under en svensk sommarhimmel och äta middag.

Idag var/är det 30 grader varmt. Gick till t-banan imorse och svettades. Vad ska man sätta på sig? Men visst njuter jag av värmen. Att slippa den kalla isande blåsten som välkomnade mig i januari. Saknar den inte alls. Det känns ibland som om jag är i Grekland eller något annat turistigt och strövar längst gatorna. Den största skillnaden är storleken. Att Peking är så stort har jag fortfarande inte fått in i mitt huvud.

Ska plugga lite till. Min klasskompis Mei påminde just om att det fanns mer läxa att göra. Zuoye, homework. It never ends..

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0