Rulla på

Man blir seg av att vara ledig en dag mitt i veckan. Man tror att det ska hjälpa, att man är pigg igen dagen efter. Det stämmer inte alls. Jag hade ingen lust att gå upp imorse. Och dagen fram till 12 blev precis så seg som jag trodde. Kan det vara inställningen? Mina kursare känner lika dant. Man har ingen lust längre. Att plugga. Vill göra annat. Roligare.

Gick och handlade mer studiematerial på hemvägen. Papper och stift. Köpte med mig lunch också, någon slags omelett för 3,5 RMB. Inte alls god. Men mätt blev jag. Satte sedan igång med pyssel, så mycket pyssel  det blir med plugg. Har nästan gjort flashcards av alla mina kapitel nu. 4-14 +17. 2 kvar. Måste fixa det imorgon. Men papprena är slut. Igen. Suck.



Tog mig en sväng nere i gymmet. 4 km joggning och pyttelite styrka. Lagade mat till hungriga barn och lite mera plugg. Städar och pysslar lite på mitt rum. Sånt är jag allra bäst på. I alla fall när alternativet är att plugga.

Hoppas att ni får en skönt Kristihimmelfärd där hemma och att ni njuter av ledighet. Själv är jag överraskande ledig 2 dagar nästa vecka, tors-fredag. Kortvecka för mig då. Visserligen lektion på söndagen. Som om jag tänker gå. Näppeligen päppeligen, det ska jag inte!

Nu blir det film. Hoppas på skräckis. Det var länge sen!

Imorgon är det fredag igen. Wiihoo!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram från ett blåsigt men soligt Mälarbaden, som inte är sig likt utan barnen. Tur att vi har Micke

2009-05-21 @ 17:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0