Sjätte veckan

Idag har den sjätte veckan på universitetet inletts. Tiden rullar på. Man kan inte stoppa den. Bara försöka fånga in den och njuta av den så att man aldrig glömmer bort den.

För mig är det svårt. Att försöka njuta av en fantastisk upplevelse här, alla nya intryck och härliga människor. Samtidigt som man saknar och längtar efter det man har hemma. Kärleken. Vänner och familj. Sveriges underbara natur om våren och sommaren.

Jag är glad att jag har båda. Men jag jobbar fortfarande på att fånga dagen.


Today we entered the 6th week at university. Time goes by. You cant stop it. Just try to catch it and make something good out of it so you won´t forget it.

Its kind of hard to med. Trying to enjoy all the things here, all impressions, all new lovely people. At the same time, loning for and missing the love at home. The friends and family. Sweden, wonderful nature in spring and summer.

I´m glad I have both. Just working at catching the day.

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Det blir nog Nobelpris när du kommer fram till hur man "Fångar dagen"

Kram mitt stora hjärta

2009-05-04 @ 10:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0