tänk..

Jag skalar frukt i köket när det slår mig; tänk vad jag har det bra.

Jag har det bra som kan äta god frukt i rätt säsonger i Kina för billiga pengar, som kan får känna sommarvärmen mot min hud varje dag. Jag har det bra som kan promenera i ett skymmande Peking, känna solens sista strålar värma. Jag har det bra som bor i ett land med tusen möjligheter runt hörnet. Jag har det bra som har en fantastisk familj här i Kina som fyller mina dagar med mening, spänning, äventyr och trygghet. Jag har tur som har en fantastisk familj hemma i Sverige som tänker på mig, bryr sig om mig, fast att jag är på andra sidan jorden.

Jag har det bra som har en sån underbar pojkvän, som jag får älska och älskas av, snart sedan sex år tillbaka. Jag har fina vänner i Sverige som verkligen betyder något.

Jag har det bra, som har ett underbart liv här. Jag har det bra som har människor där hemma som väntar på mig.

Jag lever i två världar. Här fysiskt tillsammas med allt vad Kina har att erbjuda mig. Jag lever hemma, psykiskt i tanke och hjärta.

Jag saknar er där hemma. Men jag har det bra. Även här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0