TGIFA!

Thank God It´s Friday, AGAIN!

Lilla damen som hjälper till här hemma är smart. Hon gick förbi och sa en mening på kinesiska. Jag svarade utan vidare, utan att tänka på att det var kinesiska (det är ju svårt!). Förvånad men glad stack hon in huvudet i mitt rum och sa: förstod du det jag sa? Ja. Tydligen. Så kan det gå. Lite har man nog lärt sig i alla fall. Kan nog mer än vad hjärnan tillåter en att tro ibland.


Annars jublar jag över att det är fredag igen. Fredag eftermiddag och skolan är slut för veckan. 8:e veckan avverkad. Byter kursveckor som andra byter strumpor. Nästan så i alla fall. Tog taxi hem och mötte upp två töser som kom tidigare från skolan. Stackars Lilla S har feber och E fick följa med hem hon med. Sådana är reglerna på skolan. Speciellt nu när svininfluensan härjar i världen. Har bäddat ner dem båda, bjudit på glass, saft och alvedon som doftar skogsbär. Nu tittas det på film och jag ska vila mig en sväng. Njuta av fredag.

Hurra!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Jag sa ju tidigare idag att jag är säker på att Du har lärt dig massor!!

Krama de små från mig

Stor kram till min duktiga tjej.

Mammsi

2009-05-22 @ 14:04:58
Postat av: Anonym

God morgon:) Ha en trevlig helg!

2009-05-22 @ 14:08:59
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0