Today.

Ännu en skoldag. Tjejerna somnade tidigt igår så alla var klarvakna när jag gick upp vid 6-tiden. Det är bra mycket lättare för oss alla att kliva upp när det är ljust ute och solen lyser.

Knatade iväg i mina Kina-flip-flops imorse. Många blickar det fick. Speciellt inne i t-banetåget. Lustigt. Vad vet jag? Kanske var jag ute och knatade i tofflor? Å andra sidan ser man ju folk varje dag som knatar i pjamas när de rastar hundarna på morgonen. Vem är konstigast?

Hade lektion som var så tråkig idag. Morgonens första två timmar var helt okej. Ja la manken till för att vara allert. De sista två timmarna var fruktansvärt sega. Ett övningspapper som alla tragglade med, för min del utan större framgång. Måste lära mig alla tecken bättre. Dessutom hade jag ingen större lust.

Mötte bror hemma efter skolan (kostade faktiskt på mig en taxi hem som jag somnade gott i). Vi åkte till Guolou och kikade i lite roliga affärer med en massa roliga t-shirts (tapppar mamma andan nu?) och åt lunch tillsammans.


Bror med hala pinnar och den alkoholfria ölen jag lyckades beställa...

Tog en kaffe hemma innan tjejerna kom hem. Då var det lite lek innan vi alla bytte om och åkte till tennisen. Alla flickor har nu eget racket och nya mjuka bollar som gjorde framstegen på tennisbanan om möjligt ännu större (för de minsta alltså). S spelade både med mig och bror och jag fick några bra bollar med brorsan. Riktigt skoj!

Kastade oss hem och duschade. Sen har vi ätit middag på KFC. Alla glada utom jag. Men man får ställa upp. Nu ligger tjejerna i sin säng och bror och jag ska kolla på Lost. Imorgon blir det mer plugg och sedan till IKEA för lunch och matshopping.

Ps. Mina fina klasskompisar åker till Xi´an idag. Inte alls avis (jooo!) men tajmingen med just denna helg var inte optimal för min del så jag får snällt stanna hemma. Snacka om att jag måste vara duktig på lektionerna när halva klassen är borta. Jag kommer definitivt få åka på att svara på alla frågor då den del av klassen som är kvar består av mindre smarta japaner och koreaner (inget ont mot folkgrupperna, bara mina klasskompisar).

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Jättekul med många nya fina T-shirts med vackra motiv på.Tycker verkligen att det finns ett stort behov hos vissa.....

Kram på Er mina älsklingar

2009-05-13 @ 17:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0