Utlänning

Dagen började som vanligt. Frukost och en långsam start på dagen. Promenad till t-banan. Promenad i t-banevärlden för bytet till linje 13 mot universitetet. Promenad till universitetet, 4 timmars lektion (hur sakta går timmarna denna vecka?) och sen hem igen. På sista t-banan hem, stationen innan min hör jag bara "Oh, WAIGUOREN!!!" (Utlänning på kinesiska). In stormar fyra killar (Gud vet hur gamla, men lite omogna är de i Kina), säger hello och börjar babbla vidare. Jag stängde av. Log lite för mig själv och undrar hur odiskreta människor kan vara. Men visst. Jag är en utlänning. Men hur skulle det se ut om vi bar oss åt så i Sverige?

Har handlat, ska nog vila en sväng innan det blir lite träning av. Ska laga middag ikväll (G hann före mig igår), grön curry blir det, med kyckling och squash. Sen, när barnen sover. Då ska jag plugga. Har jag tänkt. Vi kanske får se.

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Va?? Tänker du bara på att plugga?? Pluggar du inte? det trodde jag!

Kram

2009-05-06 @ 11:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0