Helgens händelser

Jag inser att det var ett tag sedan jag skrev. Kanske det visar på hur mycket som händer i mitt liv just nu. Man hinner knappt börja en vecka innan det är fredag och stundande helg. Och sedan hinner man knappt njuta av fredagsmiddagen innan det är söndag kväll och man ska förbereda en ny vecka.

Så vad är det då som händer? Jo, jag skriver ju kandidatuppsats just nu vilket jag i mitt sinne hittat på skulle vara soft för att man planerar sin egen tid. Och visst planerar man och bestämmer själv, men att på så kort tid skriva en massa teori (dvs. läsa mängder med akademiska artiklar och förstå dem), göra intervjuer, transkribera dem, skriva om metoden och vad man kommit fram till, det är svårt. 14 december har vi deadline och visst är det en bit till dess, men där emellan kommer helger (som är pluggfria) och en massa annat.

Och annat är ju då detta fantastiska projekt jag arbetar i, Kontaktdagarna 2010. Jag är mässansvarig och det kräver sin tid kan man säga. Men det är jätteroligt, jag får omge mig med en massa duktiga, kompetenta och inspirerande kompisar och det är mycket lärorikt.

Sen har jag min älskade Mikael och min fina STORA familj som man också vill hinna med. Det är tur att min älskling flyttade hit till Uppsala tillslut. Annars hade denna höst inte varit möjlig, men jag får mycket stöttning från alla håll och kanter och det är ovärderligt.

Helgen tillbringades på olika håll. Igår var vi i Uppsala, en runda på stan och sen fest ute på SLU (alldeles för långt att cykla till) och dagen idag tillbringades i Örebro och födelsedagsfirande av svärfar. Nu blir det lite mera plugg innan det blir söndagsmys. Bara en vecka kvar till 1:a advent. Jag längtar, julälskare som jag är.

Långt inlägg som avslutas med en bild ur arkiven; jag och svärfar i Tällberg i somras!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0