Ett halv år sedan

Det blir lätt att man gör annat när man verkligen måste plugga. Drömmare som jag är tänkte jag tillbaka, vad gjorde jag för ett halvår sedan?

Jag var i Kina. Kina som just då var mitt hemma, Kina som ligger på andra sidan jorden, Kina med annorlunda mat, ett konstigt och svårt språk, ett Kina som blev mitt Kina. Jag var ensam med barnen den här dagen för ett halvår sedan. Hade sovit dåligt på grund av ansvaret jag kände med att vara ensam med barnen. Jag hade avverkat mina 4 timmar i skolan, pluggat och tränat och lagat middag som barnen tyckte om.



Idag sitter jag här. I en lägenhet jag inte då visste att jag skulle få tag i. Sambo med min älskade, webseminarium på en snart avslutad delkurs och ser ut över en folktom park.

Tänk så stora kontraster det finns i livet. Vad spännande det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0