allt annat än

Idag har jag webseminarium. Det innebär att jag sitter hemma och har seminarium på datorn. Det innebär också att jag borde ha fullt fokus på uppgiften, på de artiklar som ska läsas och förstås, samt på vad jag ska skriva för att prestera bra. Men vad gör jag? Kanske allt annat än just det.

För mellan styckena i artiklarna så kommer jag på tusen andra saker som borde göras. Saker att laga, städa, fixas och kollas upp. Jag vet att jag inte är ensam om detta, men varför blir det alltid så när man har så mycket man borde göra? Varför är allt annat roligare dessa dagar än att just göra det man borde?

Hela dagen kommer att bestå av mutor. Läs klart den här artikeln så får du duscha sen. Läs klart det där så får du laga lunch och om du gör klart bara den här lilla delen så kan du nog unna dig en fika. Vem har sagt att man lever snålt som student? Ju mer man pluggar desto mer unnar man sig. I min värld i alla fall.

Lycka till. Och ha en bra dag. Här lyser solen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Nu blir jag förvånad!! Trodde att du var otroligt väldiciplinerad!

2009-09-15 @ 17:12:33
Postat av: Stina

Man har får ha såna dagar ibland. Idag vet jag att du är duktig o pluggar på. Inte alltid lätt att ha disciplin när man är hemma o de finns så mycket annat o göra, som man just då tycker är mycket bättre än att plugga.



Saknar dig också gumman. Måste ses snart. När kommer du till Örebro?



Puss

2009-09-16 @ 12:41:49
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0