Fredags..lyx!

Jag har ägnat hela 5½ timma åt att städa lägenheten idag. Och jag gillade det! Vilken tillfredsställelse när rum efter rum blev så rent det kan bli (utan att ta ut alla möbler). Det har dammsugits och torkats så att jag nästan inte vill andas här inne nu. Men jisses så välbehövligt det var och så skönt det känns nu. Riktig fredagslyx att få ta helg i en ren lägenhet!

Jag åkte ner till stan en sväng och LÄMNADE TILLBAKA en tröja som inte var som jag hoppats. Det kändes bra! Sedan åkte jag till blomsteraffären och unnade mig mer fredagslyx: två pelargoner och två nejlikor. Själva lyxet där är att sätta färska blommor i sovrummet. Tjejen i butiken tyckte att det var "rart" att jag köpte blommorna till mig själv för att ha just i sovrummet. Rar som jag är så har jag givetvis en exklusiv smak vilket resulterade i två Mårbacka pelargoner för 99:-/st till skillnad från de VANLIGA för 49:-/st. Men det är det värt! Och tack mamma också för lånet av de fina krukorna som de nu bor i :-)

  
 

Krispigt rent hemma hos oss idag. Hurra!


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Gamla Vintrosavägen 26 vill också bli städat. Såg på facebook att fler står påkö! När kommer du??

Karm & trevlig helg

2010-04-16 @ 18:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0