Media Markt

Japp. Jag var där. Kl 07.00 när Media Markt slog upp sina portar här i Uppsala. Och jag skämdes som en hund.

Vi gled in med bilen på parkeringen i tron om att vanligt folk inte åker dit så tidigt. Men ack så fel vi hade. Parkeringen var i stort sett full och kön var redan kilometerlång. Inhyrd DJ, gratis korv, tablettaskar, ballonger och reklamblad.
Ett jippo skulle man nog kunna uttrycka det som.

Inne var det ännu värre. Folk som shoppade elektronik som smågodis. En brödrost här, två dammsugare, en plasmatv och en digitalkamera. Hur har folk råd tänker jag! Men det har dom nog inte. "Köp nu och betala till midsommar". Som om folk har sparat ihop pengar till dess!? Näe. Jag köpte inget för mitt tunna CSN. Sambon shoppade stekpanna och impulsköpte en minidator (billig!) som en påse chips. Kanske han hade mig i åtanke den snälle sambon.

Hur som helst var vi hemma igen till kl 8. Utpumpad vilket resulterade i 2 timmars sömn till med kläderna på. Nu ska det banne mig bli tentaplugg för ikväll blir det fest! Hoppas att ni får en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Tack för kaffet! Hoppas att festen hjälpte till att få läslusten tillbaka.

Kram & god natt

2010-03-25 @ 23:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0