Det som gömms i snö..

PANG och sen var det sommarvärme här i Uppsala. Gräsmattorna fylls med folk som lapar sol från tidig morgon till sen kväll. Det äts glass, grillas, spelas fotboll och dricks ett och annat glas rosé.

Vinter kläderna har åkt långt in i garderoben och i stället kom sommarkläderna fram. Och jag inser, när jag försöker klämma ner rumpan i förra sommarens shorts, att det som gömms i vintertider verkligen kommer fram på våren. Plötsligt inser jag vart julens skummtomtar och lussekatter, vårens kalastårtor och påskens små dragéägg tog vägen. De satte sig här! På mig! I ovälkomna som valkar som förvandlar mig till Jossan i mjukisformat.

Det finns två sätt att hantera det på. 1) Stuva undan sommarkläderna igen och låtsas att våren inte alls är här och att kroppen hinna komma i form till sommaren eller 2) Behålla sommarkläderna på som ett bevis på att hälsosammare tider råder och på så sätt se det som en morot att få de där förbaskat små shortsen att sitta bra igen.

Jag väljer alternativ 2.
Trevlig torsdag!


Kommentarer
Postat av: Nettsi

MAn kan aldrig tro att det du säger är sant - finaste Jossan

2010-05-20 @ 19:02:23
Postat av: Bullen

Bra val! Själv har jag satsat på ettan men det känns en smula ohållbart i den här värmeböljan.

2010-05-21 @ 00:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0