One to go

Så har jag avslutat terminens sista lektion. Klart. Borta. Avslutat. Skönt!
Jag saknar mina ekonomistudier, att få tänka, analysera och få "forska". Där inget rätt eller fel finns, bara olika sätt att se på saker och ting. Det är där jag hör hemma, även om det är fantastiskt att känna att jag faktiskt håller på att lära mig kinesiska. Riktigt bra. Det gäller bara att inte tappa språket den här gången, utan att fortsätta öva.

Visserligen har jag två tentor kvar. Imorgon är det en muntlig tenta som jag ska förbereda idag. Man ska läsa en kort text, berätta en historia och sedan ha lite fritt tal med läraren. Det tar bara 5 min. och jag tror jag har goda förutsättningar. Sedan är det en tenta 5 juni, men på den får vi ha lexikon med oss och ska bara översätta ett text från kinesiska till svenska. Alltså bara ynka veckan kvar till "sommarlov".

Nu ska jag fokusera på förberedelserna.
Hoppas att ni har en bra dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Lycka till ! Jag är en av dom som vet att det går bra!!

2010-05-27 @ 23:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0