allt annat än glamm...

Idag är det inte lika glammigt som igår. Det är som om någon borstat av allt glitter och silverdamm. Peking är grått. Jag traskar iväg under regnet tidigt på morgonen. Tyngd av det gråa vädret. Fyra timmar lektion. De två sista en pina. Jag ritar tillsammans med min bordsgranne. Ett "drawing battle". Jag förlorar.


Traskar hem under ännu mera regn. Mina vita tygskor blir smutsiga och blöta. Jag ångrar att jag gick upp imorse. Borde tagit ledigt och dragit täcket över huvudet när klockan ringde. Kallt och ruggigt. Vart tog solen och de 30 graderna vägen? Hemma finns i alla fall moster Agneta (eg. mammas moster). Hon bjuder mig på lunch på det lokala dumplingshaket. Gott och mysigt. Följer med henne till marknaden och köpter lite block. Måste kunna göra min läxa.

Nu är jag hemma igen. Ska ta mig i kragen och göra läxan. Sen ska jag träna. Sen har underbara Agneta lovat att laga pannkakor till oss ikväll. Jag hade egentligen lovat barnen att jag skulle, men ingen blir ju gladare än jag att Agneta lagar i stället. Dessutom blir de nog mer som mormors. Uppskattas mycket.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

lite i dystraste laget. Livet kan ju inte bara vara en promenad på röda mattan....

2009-04-23 @ 18:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0