Grey grey

Grått när man vaknade som jag sa. Regnet som hängde i luften hela dagen. Man blir liksom grå själv. Ingen direkt lust till någonting. Slöhet. Trötthet.

Började med en brunch på Shangri-la. Det var bra men ingen höjdare. Åkte sedan med barnen till baletten. Tog en kaffe och pluggade lite. Promenerade hem i allt det gråa. Gick till skräddaren. Klänningen inte helt okej ännu. Fick med mig kjolen hem. Den är grå. Som vädret. Men fin. Som en tub man drar åt runt midjan så att det blir rynkat runt midjan. Mycket söt.

Hem igen. La mig på sängen och bara stirrade. Ingen lust till någonting alls. Inte ens träning. G åkte till Shanghai. Hon hade inte heller lust. Vi var nog alla lika tyngda av det tunga vädret. Som om det vilade på våra axlar och tryckte ner oss djupt i våra skor. Middagen blev enkelt. Ägg, blåbärssoppa från IKEA och rostmackor. Barnen tittade på film. Jag klippte ur bilder ur tidningar. Till mitt framtida hem. Potentiella plagg som kan beställas hos skräddaren.

Nu ligger barnen i sina sängar. Jag sitter här. Vi är ensamma imorgon bitti och vi ska hjälpas åt har vi bestämt. Så att vi alla hinner iväg till våra skolor. Jag ska förbereda. Alla barnens kläder och saker är framlagda. Bara mina saker kvar. Ska plugga det sista. Måste göra sin läxa. Imorgon är det ny skolvecka. Den 4:e veckan.

Önskar så att solen lyser imorgon. Livet blir lättare då.

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Oj så dystert det låter. Hoppas på en ljusare tillvaro i morgon. KAnske har du lite mammsibrist

2009-04-19 @ 14:54:09
Postat av: Nettsi

Oj så dystert det låter. Hoppas på en ljusare tillvaro i morgon. KAnske har du lite mammsibrist

2009-04-19 @ 14:54:26
Postat av: Stina

Hoppas solen skiner på dig imorgon fina josefin. Håller med om att allt blir så mycket lättare då.. 4:e skolveckan, oj vad tiden går fort! Du är duktig som kämpar på med allt, fast de känns jobbigt o tungt ibland.

Puss o Kram på dig gumman!

2009-04-19 @ 22:23:49
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0