Ledig måndag

Det är en kinesisk högtid just nu (qing ming) som innebär att jag fått ledigt från skolan idag. Det passade ju bra eftersom att Micke är här och att ett par kompisar kom just idag.

Morgonen började med en promenad till frukt- och grönsaksmarknaden som jag gärna visade Micke. Det var ruskigt varmt och skönt redan kl. 7.30 på morgonen. Nästan så att t-shirt räckte! Vi hadlade lite frukt och stötte även på G och U som bjöd oss hem på frukost och det passade ju bra :) Hotellet vi bor på har nämligen ingen frukost!

Jag hälsade också på "mina träd" som nu blommar för fullt och är superfina. Allt börjar bli härligt grönt!



Efter frukosten åkte vi till flygplatsen där jag passade på att plugga lite. Har ju läxförhör imorgon i vanlig ordning så det kan man inte smita ifrån. Sedan mötte vi Fredrik och Martin som kom från Sverige. De har aldrig varit här förrut så det ska bli kul! Åt lunch tillsammans med dem och vi har nu sovit en stund på hotellet. Jag har fått en riktigt trist förkylning som känns extremt oläglig. Men det kanske blir så när man delar baciller med andra människor :)

Ikväll blir det pekinganka tillsammans med ett stort gäng svenskar om är här i Kina. Det blir nog lika gott som vanligt. Sen är det skola imorgon igen och då gäller det att vara pigg så att jag kommer upp på morgonen :)

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Pekinganka där chilikassler här.Tänk så orättvist livet kan vara

2009-04-06 @ 11:20:15
Postat av: Johan

Muuuums, hälsa figurt och martin ! =)

2009-04-07 @ 00:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0