Vardagslunk

Det är ofattbart hur snabbt man kommer i och ur vardagen. Hur snabbt man kan omvandla stökigheter till vardag, hur man kan återgå till vanlig vardag efter en massa besök. Kanske mest skrämmande av allt, att det alldeles underbara även det kan bli vardag.

När Micke var här omvandlades min vardag till att innefatta mycket kärlek och omtanke. Man anpassar sig snabbt till det. Nu har jag fått ställa om igen. Till det vanliga lunket. Man blir i och för sig mer produktiv då.

Lektion idag mellan 8-12. Kunde inte orden så bra, men jag klarade mig. Sitter och pluggar nu. Repeterar, lär in nya ord och förbereder morgondagens lektion. Fuxi, yuxi, nian shengci. Det går ändå rätt bra måste jag medge!


Svarta tavlan under en lektion...

Tänkte ta mig ner och träna en sväng sen. Har ätit så mycket godis idag att det står mig upp i halsen. Vi beslutade här att allt godis kastas ut fredagkväll men att man får äta tills dess (egentligen att man fick äta hur mycket man ville fredagkväll, men jag gjorde om regeln lite). Lite träning skulle sitta fint på det.

Ikväll festar vi till det med falukorv då alla gäster åkt hem och det blir normala vardagen igen. Det ska bli gott!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Hej Poppefin

Blir verkligen imponerad när jag ser svarta tavlan!!

2009-04-16 @ 10:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0