2009 slut

Jag är kvar i Örebro efter julfirandet och inväntar det nya året innan det bär av hemmåt igen i helgen. Det blir ju lätt så, när det nya året stundar, att man tänker tillbaka på året som gått. Det har varit ett bra år, om en lite konstigt. Det här blir en kort sammanfattning av året.

2008 slutade på samma sätt som 2009 började, nämligen med bröllop i Tällberg då svåger och svägerska gifte sig. Resten av januari bestod i att tentaplugga och packa packa packa.

Den 20 januari flyttade jag till Kina för 6 månaders bortavaro från Sverige. Jag packade min väska till bredden och flög iväg och det var en sorglig dag men många farväl. Jag hann inte spendera många dagar i Kina innan vi åkte på semester till Bintan Island (indonesien) och Singapore.

Februari bestod i mycket shopping och försökt till att göra min hemastadd i mitt nya land. Det pluggades både kinesiska och projektledning på distans och det blev en hel del fika på Starbucks unde flitiga studietimmar. Vi provade på skidåkning i de kinesiska bergen och firade det kinesiska nyåret. I mitten på månaden kom mamma på besök i Kina, det var mycket mysigt!

Mars och värmen började komma till Peking. Det blev många fina vårdagar, balett med tjejerna och kinesiskakursen startade på universitetet! Under denna tid lärde jag också känna Sofia, min kinesiska kompis!

April inleddes med mycket kärlek då Micke kom på besök.  Vi hade fina dagar tillsammans i Pekings vårvärme och det blev mycket mat, fika, massager och lite party. Vi testade också Westin Hotels underbara brunch! Jag fick också mitt första möte med Chocolat, den magiska baren i Peking ;)

Maj bestod i en hel del plugg och umgänge med mina klasskamrater. I slutet av månaden kom min bror och det blev mera shopping, barrundor och tennisträningar. Emma, brors tjej, anslöt sig också och det blev många roliga, varma, dagar.

Juni firades in med Siris födelsedagskalas. och olika tentamen på kinesiskakursen. Jag blev sambo på avstånd då vi fick tillträde till vår gemensamma lägenhet i Uppsala. Mina släktingar åkte hem från Kina och jag spenderade de två sista veckorna på egen hand med en hel del turistande och jag bara njöt. Den 28 juni bar det av hem till Sverige igen.

Juli-augusti bestod mest av ledighet och ungänge med släkt, vänner och fler därtill. Vi var i Dalarna, på landet i Mälarbaden och i Örebro. En hel del turer blev det till nya lägenheten där vi flyttade in helt i slutet på augusti.

September blev en intensiv månad med ny kurs på univeristetet och kick-off med projektgruppen! Oktober betyder mera plugg, födelsedagar och tenta.

November- December har fokuserats på kursen, kandidatexamen och projektarbetet med mässan.

Året har nu avslutats bra med fina vinterdagar i Örebro med närmsta familjen och vänner. Strax börjar uppladdningen för årets sista fest (jag ska agera chaufför, när var man nykter på nyår senast?). Sedan hoppas och tror jag på ett nytt spännande år.

Stor kram till er alla som följer mig!

Kommentarer
Postat av: karin

det låter som att du haft ett toppen år jossan! och det nya låter inte mindre spännande... såklart att vi bara måste ta MINST en fika 2010! :) lycka till med slutspurten av uppsatsen nu! vi hörs snart! många kramar!

2010-01-05 @ 14:21:03
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0