Längtan

Sitter och försöker göra min lilla läxa som jag fick av Sofia i kinesiska. Hyfsat ok, men jag ska göra meningar och det är svårt när man varken kan några ord eller förstår de få man fått givna. Inte mycket att göra än att ta straffet för en missad läxa!

Sitter samtidigt och lyssnar på musik och sen dök Raymond och Maria upp (att jag ens hade dom på min iTunes!) och då fick jag världens sommarlängtan. Värme, grönska och den där sköna feelingen man har hela sommaren med en massa grillat, bad, sol och spännande resor. Jag längtar dit. Fantastiskt att jag kommer att komma hem till sommarsverige i juni. Kanske att vädret då har passerat det kalla regniga som brukar infinna sig runt midsommar och i stället vandrat mot varmare grader. Jordgubbar i solen. Det vore något!

Annars längtar jag mest efter min Mikael. Har ännu inte börjat sakna något annat där hemma. Har det rätt bra här kan man säga. Inte direkt slitigt att vara hemma-kusin och ta en morgonpromenad, äta lite frukost och fnula lite innan lunch, lite lektion och sedan lek med Siri, Signe och Ellen. Men jag längtar efter mitt hjärta.

Puss o ha en bra dag!


Mikael i Mälarbaden. Man kan nästan känna den värmen...


Kommentarer
Postat av: nettsi

Längtar Du inte efter mamma?

2009-02-05 @ 07:34:54
Postat av: mormor



Kanske inte så konstigt att jag är bättre på pannkakor,har en viss vana efter 54 år. Jätteroligt att följa dina dagar dag för dag. Kram

2009-02-05 @ 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0