Möbler hit och dit

Nu är det kväll här och tjejerna sover snart i sina sängar. Alltid lite svårt för dem att somna på söndagskvällen. Men för vem är det inte så? Jag hann med en liten träningstur på eftermiddagen. Känner mig riktigt duktig för jag det känns lättare och lättare att jogga och då är det lite roligare. Lättare att motivera sig att gå ner igen då!

Gitzo lagade en jätte god middag ikväll. Pasta med tomat och sparris och fyllda kycklingfiléer. Verkligen jätte gott! Fick lite Coldstone-glass till efterrätt. Sprang sedan iväg till McDonald´s-marknaden och hämtade ut en tavla åt Gitzo som varit på inramning och det var skönt med frisk luft även om det var kallt! Hade ju förhoppningar om en snabb vår här men det tycks vara som i Sverige att det blir varmt för att sedan komma lite köldknäppar innan det blir vår på riktigt. Men visst är den ändå på väg! Känns lite overkligt att det är snö och sportlov hemma när man går här och drömmer om vår!

När jag kom hem från marknaden hade Gitzo börjat möblera om. Jag kommer att bo här tills vidare och därför bestämde vi att göra det bästa av de rummen som finns. Så tjejerna fick sitt skrivbord inflyttat från mig till sig och det krävde omflyttning av befintliga möbler i deras rum. Men nu är det fint och tjejerna är jätte nöjda! Inne hos mig finns nu en säng, ett sängbord och en lånad fåtölj. Ska fundera på om jag behöver skrivbord eller om det ska förbli en fåtölj. Var snabbt inne i en söt liten möbelaffär precis runt hörnet som säljer fina kinesiska skåp. Ååh, jag skulle kunna ha köpt en av varje sak där inne!

Nu ska jag snart runda av min dag också. Mamma kommer imorgon så vi ska åka ut till flygplatsen och möta dem strax innan 10 imorgon. Ska verkligen bli mysigt!

Tack mormor för sockerkaksreceptet. Ska prova det i veckan och återkomma om jag lyckades som du. Känner pressen och förbereder mig på att det kanske inte går jätte bra. Mormors sockerkaka är ju ändå mormors!

Stor kram till er alla

Kommentarer
Postat av: Mallan

Vad härligt du verkar ha det, och nu kommer mamsen på besök oxå. Hoppas att ni får det mysigt! Jag följer dig nästan varje dag på bloggen, kul att läsa om vad du har för dig.

Kramar!!

2009-02-15 @ 19:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0