Sunny sunday

Söndag och solen lyser faktiskt. Klädde på mig varmt när jag skulle gå ut idag dvs. dunjacka men det är nästan vår ute. Det känns helt ofattbart. Hemma kommer ju inte våren för i april men här har den minsann börjat smyga sig på. Förmodligen blir det som hemma att det kommer några köldknäppar till men jag njuter av värmen som är!

Hade verkligen svårt att somna igår på grund av alla nyårsraketer. Helt hopplöst. Två veckor sedan kinesiska nyåret och de smäller fortfarande. Sofia förklarade att man smäller för att stänga dörren för det gamla året och smäller för att öppna för det nya. Men det var ju ett tag sedan nyåret... Sofia föreslog att vi skulle köpa lite och gå ut och smälla lite, det är ju så billigt! Hon kunde sedan inte riktigt förstå att det är svindyrt i Sverige. Made in China. Frakten måste vara väldigt dyr eller marginalerna på tok för höga. Men tur är ju det annars kanske man skulle smälla lika mycket i Sverige!

Sov okej länge men var trött när jag vaknade. Åt frukost i min ensamhet då alla redan ätit. Medan Siri hade lektion i kinesiska städade Signe och Ellen sitt rum tillsammans med mig. Sorterade, vek och fixade. Det var mysigt för de tyckte det var roligt. Åt lite lunch innan vi traskade iväg till deras balett. Undertiden de dansade satt jag och Siri på franska caféet och fikade, läste en bok och spelade Nintendo DS. Sen tog vi en tur till marknaden och köpte hårspännen. Alla vi tjejer har bestämt att vi ska spara ut våra luggar och då måste man sätta upp den. Signe och Ellen frågar sedan dess varje dag om deras hår växer och visar hur lång luggen blivit sedan igår. Får se hur länge de orkar hålla upp modet!

Nyss var Siri och jag på The Pavallion och spelade två omgångar biljard. Jag fick en öl och Siri en sprite. Det var riktigt mysigt och Siri var mer än nöjd! Hann också prata med morfar på telefonen och det var mysigt! Kul att prata med dig morfar och jag tycker att ni är så duktiga med eran dator och internet! Verkligen jätte roligt!





Imorgon är det ny vecka, igen! Kanske blir lite jobbande och sen måste jag fixa lite shopping och träning. Och klippa mig!

Puss och kram ♥

Kommentarer
Postat av: Johan

Läckert med biljarden, missade den men Siri hann slå mig på bowling istället :P Du får se till att vara bättre än mig och visa vart skåpet ska stå :) Vad ska det bli för frisyr måntro ? Kramar

2009-02-08 @ 14:46:49
Postat av: mormor



Här har söndagen gått helt i kyrkans tecken, menför mej mycket givande. Roligt att du får glida snö i Kina

2009-02-08 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0