Nedräkningen har börjat

... det kan man lugnt påstå!

Nu är det 18 dagar kvar tills jag kliver på planet till Kina och Peking! Är så blandade känslor! Det ska bli kul, spännande och framför allt nyttigt. Men ändå så sorgligt. Jag trivs ju himla bra hemma också. Det är viktigt att förstå att jag åker till någonting och inte ifrån någonting. Kommer att bli många ensama dagar men också fartfyllda dagar då tiden knappt kommer att räcka till!

Kommer givetvis att sakna min älskade Mikael. Han sa en gång; du åker bara längre och längre bort! Och visst stämmer det. Först Uppsala och nu Kina. Men som jag svarade då; jag kommer aldrig längre bort än till andra sidan jordklotet. Allt annat kan bara bli närmre efter det!

Dessutom kommer jag att sakna allt det sociala med mina vänner! Tur att jag har mina bästa Kina-tjejer som kan få mig att skratta där borta i Peking! Och Johanna som jag läste Kineiska A med i Uppsala bor där också som tur är!

Nu måste jag snart börja klura på all (eller liiiite) packning jag ska ha med mig. Vet att jag kommer att shoppa både det ena och det andra där, så det gäller att packa smart. Och lite! Tack mormor som gav mig allt jag behöver i form av krämer för både kropp och ansikte. Min nässecär kommer att vara väl fylld med bra saker!

Krams ♥


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Kanske vore det bättre om Du stannade hemma.......

2009-01-03 @ 14:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0