gul och blå

Solen lyser idag. Himlen är blå. Igen. Så skönt.

Lektion med mera repetition. Imorgon är första testet: muntlig tentamen. Jag borde plugga. Men någonstans har jag hört att det inte är någon idé att plugga innan tentor. Jag tar till vara på det. Ligger på sängen och läser en fantastisk bok jag har svårt att slita mig ifrån: "En halv gul sol". Lyssnar till livet ute i vardagsrummet samtidigt. Barnens pappa kom idag. De älskar det, konkurrerar om hans uppmärksamhet varje sekund. En tävling, en kamp, alla pratar i munnen på varandra.

Jag kan inte låta bli att le när jag hör dem rätta sin pappa i kortspelet de spelar. Hur man får göra och inte får göra.

Jag kommer sakna min lilla extrafamilj när de åker. Tänk så mycket jag fått genom dem alla.

Puss

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Tänk så fantastiskt att ha en sån underbar "extrafamilj".Vi är alla tacksamma för allt vi fått uppleva genom familjen E-K.

2009-06-09 @ 17:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0