Svininfluensa

Läste nyss det HÄR

Och här bor jag i Kina. I ett land som inte direkt är renlighetens land. Folk snorar, spottar, hostar och fräser åt alla håll och kanter. Vet inte hur stor spridningen är här ännu, men jag gissar att den skulle kunna bli enorm.

Jag spritar händerna ett par gånger om dagen. Speciellt i skolan. Åker ju som bekant tunnelbana bland en massa hostande, snorande kineser varje dag. Ibland försöker jag hålla andan. Men för det mesta bryr jag mig inte alls. Som om det inte existerar.

Man blir inte sjukare än vad man gör sig tänker jag. Spritar mina händer så ofta jag kommer ihåg och tänker sedan; vem vet om jag inte redan har influensan? Har varit lite snorig och hostig ett par veckor nu.  Men jag lider inte. Tror mitt immunförsvar är likt Hulk Hogan. Starkt med andra ord.

Å andra sidan lider jag med de som verkligen drabbas och drabbas hårt. Jag hoppas att Kina håller influensan i chack ett litet tag till så att man hinner flytta hem igen. Egoistiskt tänkt. Men jag har inte bett om att få en hostande kines i knät på tunnelbanan.

Imorgon är det 4 juni. Det blir en kostig dag här i Kina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0