Varmt och hett

Det är sjukt varmt ute (obs. det är inte gnäll, bara tillbedjan om något snällare väder). Tog bussen(!) för att möta Sofia. Dumt val i denna värme då bussarna inte har AC. Hur jag kände mig i den trånga bussen lämnar jag åt er att räkna ut.

Mötte Sofia och gick till en superbra restaurang. Man väljer innehåll till woken och så kommer det blandat med chili, vitlök, ingefära och sichuanpeppar. Jihoo så gott. Och starkt. Ökade svettningsgraden något, för säkerhetsskull...


Gissa om man kommer sakna detta bland all svenssonmat.. Tur att det är grillsäsong hemma!

Sen blev det en tur runt i Guomao i hettan. Men man kan knappt röra sig. Känns som gummisulorna smälter mot asfalten. 36 grader säger dom. 40 minst i solen säger jag. Puh. Kikade lite i affärer men åkte till The Place istället och kollade mer där. Mycket fint men budget, och framför allt resväskan, säger prompt nej till mer shopping. Har lite mer shopping att göra imorgon men det blir större handbagae och lite presenter.

Ikväll blir det lugnt här. Ska fortsätta fixa och dona, rensa och kasta. Det är jag bra på!

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

när skall vi åka på shoppingresa??? Välkommen hem till grillen

2009-06-24 @ 21:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0