Chinese Earth Hour

Nu har jag varit ute och ätit middag och är redan hemma igen. Mitt sällskap var inte så mycket för party. Dessutom äter man ju alltid så tidigt här i Kina så middag är snabbt avklarat.

Vi var på Kro´s nest och åt pizza och drack lite drinkar. Tur att man druckit sprit förrut så att man kan hjälpa till lite. När vi skulle beställa drinkar så pekade alla lite random på en drink vilket resulterade i Jack Daniels, Tequila och någon annan blaska. Själv tog jag en Rom&Cola medan jag fixade en Tequila Sunrise till Sofia. De andra var allt lite avis.

Har haft en jätte kul kväll även om de flesta samtalen fördes på snabb, fnittrig, prata-i-munnen-på-varandra-kinesiska. Vissa ord kunde jag fatta, men då de flesta kunde engelska så fick jag det mesta översatt. Inte allt. Absolut inte. Men ibland kan man ju låtsas att man förstår. Kommer säkert att se mer av dessa tjejer, de var jätte trevliga och söta!

 
 

Minns inte allas namn men Sofia finner man som 4:e person från höger. Typiska kina-poser också det där med V-tecknet. Ibland kan man undra.

Vi upplevde också Earth Hour. Kl 20.30-21.30 släktes alla lampor på stället och vi satt och drack drink till levande ljus. Kineserna kan ta sitt ansvar så jag hoppas att ni svenskar kan göra det också!

Ha en bra lördag och njut lite extra av helgen!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: johanna

Trevlig Lördag =)

2009-03-28 @ 19:16:55
URL: http://yyohannaaa.blogg.se/
Postat av: RESESNACK.

klart vi gjorde :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0