Samtal

Ja. Nu har hon ringt. Ms Gao. Och vad kan man säga. Visste att det fanns en hake någonstans. Att det inte skulle vara så enkelt att bara åka ut till universitetet nästa vecka och att allt skulle lösa sig. Nej! Jag behöver ett Certification of Accommodation. Ett bevis på att jag bor hos moster eftersom att jag valt att inte bo i studentbostäder, vilket givetvis gör att jag måste fixa sådana saker själv. Okej. Men hur? Jo, jag ska gå till närmsta polisstation och be dem fixa det. Hm. Någonting säger mig att det inte kommer att vara så lätt när jag väl kommer till polisen. Jag får ta med mig pass och mitt lilla skrynkliga intyg från hyresvärden. Kanske att jag kan få med mig Sofia?

Ett steg närmre skolan, men också ett steg längre ifrån. Skit också.

Men måndag kl 10 så ska jag träffa Ms. Gao. Då ska jag registrera mig. Hoppas att jag har med mig alla papper jag behöver då. Följetongen är ännu inte över!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Du har ju redan så många kontakter i den stora staden så se till att du får hjälp

2009-03-17 @ 07:52:57
Postat av: Sunna

Kämpa på gumman! Det klarar du :)

2009-03-17 @ 10:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0