i kläm

Jag är hemma från Linköping igen och det var en rolig tur.

Sitter och försöker få ihop helgens planer och vi kör på Dalarna som vi bestämt sedan länge tillbaka. Problemet då är att det inte blir marknaden i Strängnäs som jag varit på varje år sedan jag var barn. Det finns mycket minnen där. Frusen, och kall, men glad. Coccosbollar i mängder och alla morfars vänner. Vi fick alltid välja en sak var hos en av morfars vänner. Min bror valde alltid ett vapen och jag valde alltid en gosedjurskanin. Alltid. Och lyckan var lika stor varje gång.

Men det blir inte dit i år. Vi hade bestämt och älskade ville verkligen till Dalarna. Jag måste också ge med mig med jämna mellanrum. Kan inte alltid bestämma. Men det är trist ändå, särskilt när man hör mormors besvikna röst. Det hade varit trevligt. I min familj är familjen alltid prioriterad.

Men det blir nog jättebra med Dalarna också. Hur som helst skönt att komma iväg lite.

Kram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, kan känna igen mig i det där! Typiskt när man missar sina mysiga traditioner, speciellt med släkten!

Hoppas ändå att ni får supermysigt uppe i Dalarna!!



Hihi, jamen då ska jag säga till nästa gång Tilly behöver "vakt" ;-)



Tack så mycket!!

KRAM

M

2009-10-11 @ 22:37:30
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0