Svamp och snö

Redan tisdag.

I helgen som var åkte vi till Dalarna och det var välbehövligt. Kom upp redan på fredagseftermiddagen och bara mös. Åt god middag tillsammans med svåger och svägerska som också var i Tällberg, drack lite vin och tittade på idol. Och sen sov vi, för det gör man verkligen bra uppe i Dalarna. Det är tyst och mörkt och ledigt.

På lördagen var det strålande sol och ganska kallt. Vi klädde på oss allt vi kunde hitta och begav oss sedan ut i skogan där vi plockade mängder med trattkantareller. Jag som aldrig plockat svamp förrut känner mig verkligen bortskämt med all denna mängd svamp! Lagom frusna kantareller som man bara drog upp och nästan slapp rensa. Här hemma ligger det nu svamp över allt på tork. På kvällen blev det pizza med kantareller oc fläskfilé och lite mer tv-mys.

Det var verkligen en skön och ledig helg som följdes av en, som vanligt, fullspäckad måndag.

Idag snöar det i Uppsala. Sol, regn och snö. Det gör mig ingenting alls. Jag älskar snö! Nu blir det lite plugg efter en skön sovmorgon, sen lite träning och lunch med Carro, och sen mera plugg för att sen mysa och ha möte med min mässgrupp!

Ha en bra dag!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0