sicken dag

Jag är förkyld. Då menar jag inte lite snorig bara, utan förkyld. Huvudet känns stort, bihålorna känns som om de ska tränga undan alla mina tänder och jag vill helst av allt slita bort näsan. Och det är bara en vanlig förkylning. Inte ens svininfluensan(?).

Trots det lyckades vi få till en bra presentation på seminariet imorse. Vår lärare berömmde oss högt och lågt trots att min insats kändes lite blek. Det är lätt att snubbla på engelska ord när man är förkyld. Testa till exempel att säga : methodological. Just det.

Det blev lunchmöte tillsammans med Hanna. Mycket mysigt och ett bra möte. Trist bara att man känner sig så seg och mindre trevlig där man sitter och snorar. Bra i alla fall.

Sen blev det sängen fram till matchstart, ÖSK - IFK Göteborg. Åkte hem till brorsan och åt pizza och tittade på matchen. Jag säger så här. Bra med ett poäng, spännande, mycket händelserik match. Ett par dommarmissar och en otroligt trist inställning hos IFKs målvakt Kim Cristensen. Han flyttade helt enkelt in målstolparna ett par dec innan matchstart. Detta upptäcktes och han får frågan om det i paus. Inga konstigheter tycker han. Det har han gjort förrut i allsvenskan, han har bara aldrig blivit upptäckt förut. Hysén gjorde inte saken bättre genom att säga att han visste om det och att han ibland försöker sparka ut stolparna hos motståndarlaget för att göra deras mål större. Göteborg, är det detta ni kallar Fair Play? Skämmes!

Nu ska jag sova och kurera mig.

Puss

Kommentarer
Postat av: Mallan

Krya på dig Jossan! Jag var lika förkyld förra veckan,inge kul, men nu är jag pigg igen:) Vi kanske ses i helgen, Johan pratade om att han och Micke stämt träff hemma hos er.

Kram

2009-09-24 @ 13:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0