Sol och svek

God morgon!

Det är underbart höstväder utanför mitt fönster. Strålande sol, fukt i gräset och lätt vind. Jag älskar hösten. Det är så vackert när solen hänger tungt på himlen, det blir ett helt annat ljus. Trädens färger som sprakar och lite köldbitna kinder. Lite mys inomhus med tända ljus och en kopp te. I love it! Men sen så gillar jag ju de andra årstiderna också. Var årstid har sin charm.

Jag har svikit min tandläkare. Det är så det känns. Jag har en jättebra tandläkare i Örebro. Han är trevlig, varmsam och försiktig. Precis det jag behöver eftersom att jag på senare år ärvt min mors tandläkarrädsla. Så fick jag en tid i oktober. Men jag var tvungen att tacka nej. Jag var tvungen att säga att jag nog inte kan komma dit mer. Jag kan inte bo i Uppsala och ha tandläkaren i Örebro. Men han är bra. Och jag var välkommen åter. Ändå känns det lite vemodigt. Någon som vet en bra och gärna billig tandläkare i Uppsala?

Nu ska jag plugga lite. Sen kommer min fina kompis Stina på lunch hos mig. Sen blir det föreläsning och lite möten. Torsdag igen. Ja, jag behöver kanske inte säga mer att veckorna går fort... Men det gör dom.

Ha en riktigt bra dag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Tur att du inte bara ärvt tandläkarrädslan av din mor utan även känslan för hösten!!!

Kram & krya på dig lilla vän!

2009-09-24 @ 09:43:46
Postat av: Matilda

Vi försöker åka till Italien iaf en gång om året, men ibland blir det mer sällan, och ibland lite mer. Vi har inte släkt där, utan ÄLSKAR bara landet! Mattias har bott där i ett år, och kan språket bra, vilket underlättar!



Jag har letat igenom min gamla blogg för att försöka hitta Uppsalas SKRÄCK-tandläkare! Hittade såklart inte inlägget, men det var iaf en gubbe som hade sin tandläkarmottagning ganska nära tågstationen. Någon parallellgata tror jag... VARNING VARNING!!!! Han hittade 4 hål i min mun, och 4 hos Mattias (och då har vi aldrig någonsin haft hål förut). Han satte borren i oss direkt (man fick ingen valmöjlighet) och de andra tre skulle vi boka en tid för. Vilket vi såklart inte gjorde, utan jag ringde direkt till min gamla vanliga snälla tandläkare hemma i Sigtuna. Hon blev jättearg på den här gubben, och jag fick åka dit på undersökning. Om jag hade tre hål? NEJ. Han hade bara hittat på för att tjäna pengar. Han lockade dit oss med en billig undersökningssumma (och OM man hade hål behövde man bara betala någon % eller hur det var, men vi räknade ju ut att om han "hittade" hål hos alla, och "borrade" minst ett hos alla så hade han tjänat in de där pengarna ändå! SÅ HIMLA FRÄCKT!!!!)

Kommer aldrig gå till någon annan än min vanliga nu!

Ska försöka hitta vad han hette... tror det var typ Bertil eller något. Bernt.

2009-09-24 @ 11:23:35
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0