Återanpassning

Så var det måndag igen och det är dags att anpassa sig tillbaka in i vardagen. Till studentlivet. För det har varit så, att under perioden jag arbetat med projektet, så har jag levt i en annan värld. Mycket har kretsat kring problemlösning, att ta dagen som den kommer, att improvisera. Jag har umgåtts med människor som jobbar med samma mål, för samma sak, med ett gemensamt intresse.

Idag var det tillbaka till skolbänken. Jag hade redan hamnat efter och kunde inte delta på läxförhöret eller vid skrivningen av dagens övningsuppgifter. Men jag var på plats och sakta sög jag in att det är så här min vår kommer att se ut. Otaliga timmar i lärosalar och bibliotek. Matlådan nerstoppad i väskan och nya glosor i huvuet.

Men det blir en bra vår. Jag träffade en ny tjej i klassen idag. Tack och lov vill jag säga! En fullt normal människa utan krusiduller. De andra är insnöade språkvetare som vrider och vänder på orden, böjer och byter plats på meningar och ord tills jag inte vet vad som är ut och in längre.

Men på onsdag blir det Sälen. Man måste ju mjukstarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0