Manic mondays

Alltså måndagar. Jag vet att jag inte direkt är ensam om att inte älska måndagar. De är speciella, man är trött, lite sömnig efter helgens lunk. Segstartad. Minns att min moster sa att hon gillar måndagar; ny vecka, nya möjligheter. Och det är ju bra, men för mig får möjligheterna gärna komma på fredagarna i stället.

Hur som helst så har ju höstens måndagar varit lite utav ett tyngre slag med skola långt in på sena eftermiddagen vilket har följts av möten på kvällarna. Det har ju resulterat i att man kommer hem efter 21 på kvällarna. Och så stundar ju nu vårterminen och jag tänkte i mitt stilla sinne att det blir skönare måndagar framöver. MEN ICKE! 10-14 har vi lektioner för att toppa det med en föreläsning 17-19! 19! Man kan inte sluta 19. Suck. Hur ska det här gå...?

Jag längtar tills jag får ett roligt jobb. Då stannar jag gladeligen kvar till sent om kvällarna och jag lovar att jag kommer älska måndagarnas lovande utmaningar. Men idag är jag student. Jag gillar inte måndagar idag heller..

Kommentarer
Postat av: Nettsi

19.00 på måndagar är perfekt - då kan det bara bli lättare senare i veckan

Kram

2010-01-12 @ 14:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0