Vintertid



1 januari 2010. Första dagen på det nya året, det nya deceniet. Det snöar ute, det är kallt och vi värmer oss inomhus. Te och lussekatter och lite pluggande från sängen. Jag gillar nya år. Det innebär inte bara något nytt, inte bara nya möjligheter och nya löften. Det innebär också reflektioner över tiden som passerat. Jag summerar 2009 till ett bra år om än något mer annorlunda.

Året som just börjat lär nog bli ett av de mest spännande åren på länge. Mitt sista år som student, första gången jag ska söka ett mer avancerat sommarjobb, jag ska försöka hitta deltidsjobb och läsa mer kinesiska. Till nästa höst skriver jag min magisteruppsats, mitt examensarbete. Till hösten ska jag söka jobb på allvar.

Men idag är det bara första dagen på det nya året och jag njuter de sista dagarna av ledighet. Skriver lite mer på min uppsats och känner hur det pirrar till i magen av förväntningar på det nya året. 2010 kommer bli ett bra år!
Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0