Mind your own!

Alltså Uppsala. En bra stad på många sätt, men jisses vilka människor som bor här (bortsett från oss perfekta, inflyttade). Jag har upplevt det förrut, tänkt att skriva om det, men tänkte samtidigt att det kanske bara är tillfälligheter. Men nu är det bevisat; i Uppsala fattar man inte det här med Mind you own business!
.
En morgon möttes jag av en man som stannade alla cyklister som cyklade in i gränden för att parkera cyklarna. Hallå där, vet du vad skylten betyder: CYKELFÖRBUD! Där stod han och gapade och slösade all energi på cyklister på väg till cykelställ. Jag kollade upp det senare. Skylten betyder motortrafik för genomfart förbjuden. Och en gång i vintras stod en man på Stora Torget och gormade över en yngling som hängde vid sin cykel.
.
Idag var det dags igen.
.
Jag skulle cykla hem, och i gränden där cykelstället står cyklar och går det folk dagligdags. För andra gången på kort tid är det någon som anser sig ha rätten att tala om för mig hur jag ska göra. Kvinnan kommer emot mig, hon går, jag cyklar. Jag inser att vi håller samma kurs, ler lite och styr åt andra hållet. Vad hon gör? Täcker upp gränden som en jäkla hockeymålvakt och säger att man inte får cykla där.
.
I många fall kanske man ber lite om ursäkt och lovar sig själv att ändra sig. Men i såna här fall blir jag precis tvärt emot. Jag kommer inte att hålla mig undan för henne. Tvärtom ska jag leta efter henne varje dag framöver; och när jag ser henne? Då ska jag cykla mitt allra fortaste rakt emot henne!

Kommentarer
Postat av: Summa

Haha det gör du helt rätt i!

2012-01-03 @ 20:36:41
Postat av: pia

2012-01-03 @ 21:55:02
Postat av: pia

Bra Jossan vilket pucko bara på tanten igen

2012-01-03 @ 21:57:03
Postat av: Nettsi

Cykla på!!!

2012-01-03 @ 22:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0