Shangke!

Idag var det dags för skola igen och jag måste säga att det var lite kämpigt att gå upp på morgonen när Micke fick ligga kvar och sova. Jag smög iväg runt 6.40 och det var varmt ute redan då. Inte supervarmt men alldeles lagom för t-shirt och tunn jacka. Det är ju så mysigt och härligt med värmen. Jag saknar inte alls det kalla torra Peking som var för bara någon vecka sedan!

Hade som vanligt en fyratimmarslektion och det var kul men jag var så trött. Läxförhör i vanlig ordning och jag hade pluggat lite, men inte tillräckligt. Som tur var fick en annan person gå upp och skriva glosorna. Imorgon är jag bättre förberedd!

På vägen hem tog jag mig en glass i värmen och har nu suttit hos G och gjort mina läxor. Har övat på alla gamla ord och de nya till imorgon. Funderar på att träna en sväng nu innan Micke, Figge och Martin kommer från muren för då ska jag leka lite med dem. Ikväll blir det nog kinamat igen, sechuan tror jag Micke och jag bestämde och sen kanske en drink eller så någonstans!

Hoppas att värmen kommer till er också och att ni får en bra tisdag!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Kram hoppas att ni har det bra. Nu på väg till helsningborg

2009-04-07 @ 09:27:12
Postat av: Anonym

Här har varit varmt flera dagar , men lagom till påsk ev regn. Njut när du nu har Micke där. men glöm för den skull varför du är i Kina. Kram

2009-04-07 @ 21:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0