Velig och tvär

Jag är tvär inombords. För att Micke har åkt hem. Siri frågade nyss vart Micke var och när jag sa att han satt på planet hem så sa hon; reedan? Ja, så känner jag med. Var han tvungen att åka hem redan? Men om man ska vara praktiskt så måste ju han jobba och jag plugga. Men jag saknar honom lika mycket för det, för jag älskar honom. Oändligt mycket.

Det är tur att man har så fina stöttepelare här borta som kan trösta. G mötte S +E vid bussen och hade berättat för dem att jag var ledsen för att Micke åkt. Så när småtjejerna kom upp stod de i hallen och tittade på mig med huvudena på sne. Så jag frågade, varför de tittade så på mig och de svarade; men mamma sa att du var ledsen och behövde en kram. Så jag fick förklara, att jag var ledsen fortfarande men att jag inte grät just då. Och då började jag nästan gråta för att de var så söta. Och så fick jag så många långa kramar och småtjejer som satt i mitt knä vid fikat. Underbara små människor!

Nu har jag suttit med mina val fram och tillbaka. Tur att moster finns här så att man har någon att bolla med. Nu har jag hela 7 utbildningar på min anmälan. Så många har jag aldrig haft förrut. Vissa år bara ett, ibland två. Nu sju. Det är olika.

Nu ska jag sova. Sov gott.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Vilka underbara personer du har omkring dig. Bättre stöd än Gitzo och tjejerna kan man väl inte ha

2009-04-14 @ 17:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0