Xuexi bu xiuxi

(Studera, inte sova)

Dagens fyra timmar i skolan är avverkade och det ganska enkelt. Detta trots att jag är så trött idag. Sov riktigt dåligt i natt, det blir så när jag är ensam med barnen och känner ansvar för att vi alla ska hinna upp och iväg på morgonen. Men tjejerna var lika hjälpsamma som vanligt så vi var klara för tidigt idag med. Släppte dem vid bussen runt 7.20 och tog sedan taxi till skolan för att hinna. En taxitur till skolan kostar ca 40 RMB. Enkel resa med tunnelbanan 2 RMB. Men så tar det också 30 minuter längre med tunnelbanan.

Hur som helst var det en rolig dag i skolan där vi gick igenom alla bilder från fredagen. Song i vår klass har gjort fina imitationer på mig och Anneliise i vår klass när vi skriver på tavlan så imorgon är det upp till bevis. Därför måste jag nu se till att plugga de nya orden ordentligt så att man kan briljera som vanligt ;)

Idag lyser solen lite. Det känns mycket bättre. Himlen är blå även om små moln flyter förbi. Imorgon hoppas jag på ytterligare förbättringar.

Ha en bra dag!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Här lyser solen men vinden är kall. Ha en bra dag själv. Krama de små! Alla tre!!!

2009-04-20 @ 12:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0