A beautiful day!

Idag har det varit en jätte bra dag! Kallt men strålande sol och frisk luft! Idag har vi varit på kinesiska muren. Det var jag, mamma, Inger, Ulf, Siri, Signe, Ellen, Sofia, Martina och Stefan som packade in oss i bilar imorse och åkte till muren. Tog ca en timma att komma dit, kanske mer. Spännande att få se lite utav landsbygden och komma ut ifrån stan. 3 gg gillt för mig på muren och vi åkte till det ställe där jag var första gången. Vi åkte linbana upp och det var riktigt skönt i solen!


Landsbyg med moderna solcells-gatlyktor. Emma - något för dig?



På vägen upp!

Vi knallade på en bra bit åt ena hållet och stannade efter en stund för att äta vår medhava lunch bestående av tunnbröd med ost och skinka, kaffe, choklad, apelsin, kex och en kall öl som Charlie chauffören skickat med. Ölen alltså! Det andra fixade jag iorndning imorse! Allas humör var på topp och trots att jag varit där förrut slås man alltid av hur vackert det är, hur lång muren är, att man kan se den slingra sig likt en orm över ett bergigt landskap och man förundras över hur den kunnat byggts för så länge sedan utan dagens teknik. Ett under.


Sofia, Signe, Siri och Ellen innan promenaden



Långa långa muren



Jag på ungefär samma ställe som för 6½ år sedan



Två sötnosar på muren vid lunchen



Mamman på muren

Efter en bra stund på muren begav vi oss tillbaka ner igen. Detta gjorde vi med en rodelbana och det var jätte kul. Jag och Signe åkte tillsammans och det blev en ganska lång tur! En skön biltur tillbaka in till stan där nästan alla passade på att sova en stund. Vi åkte med fantastiska Charlie (Xiao Li?) som köpt vatten, kaffe, cola och bananer åt oss. Jag mumsade på för att göra honom glad. Nästan framme i Peking bjöd han på sin sedvanliga Shanghai-Opera som han sjungit in på sin mobil. Lagom bra kan man säga men han är himla rolig och pratar gärna massor!


Mamma på väg ner, Stefan skymtar bakom

Man kan verkligen säga att det blev en heldag. De andra gick för en stund sedan till skräddare och på shopping så jag har fått en lugn stund för mig själv här och det var skönt. Blir nog bara middag ikväll på något lugnt ställe. Inga större ansträngningar mer idag.

Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: mormor

Jag blir riktigt avundsjuk,roligt att ni fick en ssådan fin dag.

2009-02-22 @ 17:56:48
Postat av: Anonym

Såå cool ! JAg vill också, kanonbilder på sällskapet ! :)Riktit snygg jacka dessutom ! Både du och mamma!

2009-02-22 @ 23:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0