Dubbelt upp

Jag älskar att äta frukost. Om man har gott om tid det vill säga. Men jag gillar själva frukostmaten, yoghurt, mackor, juice. Därför blev jag glad för att jag fick äta två frukostar i morse! Den första var här hemma (som jag måste medge att jag börjat kalla det). Dock var den hastig då jag sov lite väl länge och precis innan jag skulle avnjuta en macka så hade jag ner en saftflaska i golvet så resten av frukosten spenderades på knä i köket med att torka upp outspädd saft och krossat glas.

Klockan 7.30 skulle jag vara på Sviss hotel för jag skulle leka lite med Sofia på morgonen. Mamma Martina skulle åka hem idag och pappa Stefan var på möte. Kom till en sovande Sofia så jag hann med lite läsning innan jag väckte henne. Sedan hade vi en trevlig morgon tillsammans. Sofia pratade på som bara den men det var mysigt att höra om en 9-årings liv. Det rymms mycket tankar i sådana söta små huvuden. Sedan gick vi ner till frukostmatsalen där jag fick mig en andra frukost. Vi hade jätte mysigt Sofia och jag. Vi åt massa gott, framförallt mackor med nutella på! Inte varje dag någon utav oss får äta choklad till frukost så det gäller att passa på ;) Vi hann också med en promenad runt hotellet innan pappa Stefan kom tillbaka.


Mitt mysiga frukostsällskap Sofia

Jag promenerade sedan hem igen och det känns som om våren kämpar sig hitåt. Förhoppningsvis slipper vi mer snö. Solen har glatt oss mycket de senaste dagarna och himlen är klarblå så jag hoppas bara på lite mer värme så kanske man slipper ett lager tröjor snart! Försöker också plugga just nu med lite variernade resultat. Jag är trött idag. Men det blir en hemmadag idag och jag ska försöka att kämpa mig igenom ett par kapitel till. Sen kanske det blir kinesiska och lite träning men middagen blir hemma ikväll!

Krams

Kommentarer
Postat av: nettsi

Själv fick jag bara en halv frukost. 4 borta på jobbet idag!!! Kanske tycker dom att det är min tur att arbeta denna vecka!

2009-02-26 @ 07:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0