Nya besökare

Som jag har märkt finns det lite nya besökare på denna sida. För dem kan jag förklara att jag har flyttat till Kina den 20 januari för att bo här fram till slutet av juni. Jag ska plugga kinesiska och kommer sedan tillbaka till Sverige för att avsluta min ekonomutbildning i Uppsala. Bor förnärvarande hos min moster som bor i Kina tillsammans med hennes tre döttrar som alla är adopterade från Kina. Siri 8 år och tvillingarna Signe och Ellen, 5 år.

Här skriver jag om min vardag och ibland om mina språkframsteg. Ska bli bättre på att uppdatera er om kinesiska språket. Finns mycket roliga saker att hitta där. Bland annat heter "att åka skidor" på kinesiska (översatt till svenska) att "glida snö". Ganska smart språk om en klurigt då det är ett tonspråk med fyra olika toner =)

På återseende!

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0